Egyik ügyfelem mondta nekem ezt a mondást: "Verebek vagyunk, de sasoknak akarunk látszani". Nagyon megtetszett, mert jól kifejezi azt az üzleti mentalitást, amikor egy cég vagy vállalkozó a látszat, és nem a valós eredmények / termékek alapján akarja, hogy megítéljék. Vagyis ha nincs mögötte bizonyítható eredmény, ha nincs mire alapozni, de megpróbálja többnek mutatni magát, mint ami.
A valós PR és marketing nem létezhet meglévő, elért eredmények, termékek nélkül. A jól elvégzett munka az igazi reklám (ezt számos ügyfelem megerősíti), és azt nem szégyen reklámozni! Ha van mire, legyen is büszke.

Sajnos az elmúlt években, évtizedekben nem egy példát láttunk, amikor egy üzleti kommunikáció valós háttér nélkül ért el komoly sikert, amikor jelentős bevétel és profit keletkezett egy vállalkozásnál anélkül, hogy az valódi hozzáadott értéket tett volna le az asztalra. Valaki kitalált valamit, beindult az értékesítés, ügyesen kommunikált az üzleti partner keresés során, és komoly eladás és haszon és sok új vevő lett belőle – számára. Rövid távon, neki biztosan megérte, de a partnereinek már nem.

Szinte bármely, évek óta létező cég vezetője megerősíti véleményem szerint, hogy igazán jól ajánlások évén tudtak új partnereket találni. Hiába minden cégtár vagy szakmai tudakozó regisztráció, az igazán jó üzlet az, ha az embert tovább ajánlják. Ehhez persze kell az, hogy az ajánló már ismerje és elismerje a munkánkat, azaz egy elégedett vevő a legjobb reklám a világon. Egy üzleti közösség lényege éppen az, hogy a gazdaság szereplőit úgy hozza össze, hogy azok tudják is a másikat valahová kötni, valakitől tudjanak róla visszacsatolást, véleményt kérni adott esetben.

Ahhoz, hogy mindezeket figyelembe véve az üzleti partner keresés pl a Lépéselőny üzleti közösség tagjai körében eredményes legyen, azt javaslom, gyűjtsön össze minden olyan információt, amely mutatja, az Önnel való együttműködés konkrétan mit eredményezett az Ön vevőinek! Ez egyben fontos útmutatás is: én azt javaslom PR-ozni, ami a vevők számára érték! Ha a vevőinek nem az a fontos, hogy Önök 1997 óta vannak a piacon, hanem az, hogy megspórolnak számukra egy csomó pénzt és idegeskedést például, akkor inkább az utóbbira helyezze a hangsúlyt az új ügyfelek megszerzésére fordított kommunikációban is! Ehhez persze először meg kell kérdezgetni a meglévő ügyfeleket: miért éppen Önöket választották anno? Mit eredményezett számukra az együttműködés, milyen gondot vettek le vállukról? Érdemes ezeket is megtudni, sokszor meglepő – és szívet melengető visszajelzéseket kap az ember!

Készen áll, hogy megtudja, mit gondolnak Önről valójában ügyfelei?

 

Németh Zoltán

 

lepeselony@lepeselony.hu

 

PR