Lépéselőny-A gondolkodó közösség

Az üzleti élet sikerei, mérhetetlen nagy buktatói és minden, ami mögötte van. Érdekes írások és tanácsok, ötletek, hogyan boldoguljunk a mindenki által ismert "nagybetűs életben."

A korlátlan lehetőségek hazája

Értékesítőként előfordul az emberrel, hogy olyan tárgyalópartnerbe botlik, akinek rendkívül határozott elképzelései vannak az üzletmenetről – és ezek az elképzelések határozottan egyediek. Tovább»

Majom, banán, marketing

 

Aki banánt ad, majmokat etet – tartja a mondás, és ez hatványozottan igaz a marketingre. Tapasztalta már úgy az értékesítés során, hogy csak olyanokkal találkozik, akik alkudozni szeretnének, akik lehetőleg ingyen szeretnék igénybe venni az Ön értékes szolgáltatását? Ez azt jelenti, hogy előzetesen a marketing lehet, hogy gazdaságos volt, mégsem dolgozott kellő hatékonysággal. 

Tovább»

Sör, mosdó, és a pozicionálás

 

Ki gondolta volna, hogy egy illemhely is lehet üzleti közösség, és hogy a sör kiváló eszköz lehet felmérések végzéséhez?

 

 

Tovább»

Spametelni tilos

Aki vállalkozó, pontosan tudja, milyen sokat ér egy partner, aki lehet, hogy még nem új vevő, de már hozzájárult, hogy üzleti kommunikációkat kapjon tőlünk. Nincs az az ingyenes cégjegyzék, vagy szakmai tudakozó, ami ezt kárpótolni tudná, hiszen egy hideg listára küldött levelet a törvény is tilt. Hogy tegyünk hát szert fogadókész partnerekre?

Tovább»

A szerződés a fiókban

A közelmúltban hallottam ezt a brilliáns gondolatot: egy szerződés addig működik, amíg a fiókban van. Azaz a teljesítés a lényeg, nem a papír, ha magamnak akarom lefordítani. Többször találkoztam már azzal a helyzettel életemben, amikor egyik, vagy másik fél nekiállt buzgón értelmezni a szerződést - utólag; de átéltem azt is, amikor a szerződéskötés előtt a jogászok "hadakoztak", hogy mindkét fél minden szempontból biztosítva legyen.
Van egy fogalom az üzletben, véleményem szerint ehhez érdemes az embernek tartania magát az eladás, értékesítés, de a beszerzés során is : ez a "gentlemen's agreement", szabad fordításban az "úriemberi megegyezés". Azaz amikor az ember szerződést köt, létrejön az üzlet, akkor - függetlenül attól, ami a szövegben szerepel - van egy elképzelése, egy szándéka, hogy mit akar megvalósítani, és ehhez tartja magát. Történjen bármi, hiszen amit megígértem, azt meg is valósítom. Véleményem szerint ez az az üzleti magatartás, amellyel ma (is) érvényesülni lehet a gazdaságban.

Persze előfordul rengeteg olyan helyzet, amikor az üzleti partner keresés során olyan céggel (pontosabban annak képviselőjével) találja magát szembe, aki nem így gondolkozik. Ezért elengedhetetlen egy alapos szerződés – nincs az az üzleti közösség, szakmai tudakozó, cégtár vagy rendezvény (legalábbis én még nem találkoztam ilyennel) -, ahol kizárólag maximálisan korrekt, tökéletesen megbízható emberekkel lehetne összefutni ugyanis. A haszon, a profit reményében, az új vevő megszerzéséért gyakran látom, hogy kompromisszumokat kötnek cégek, és belemennek olyan szerződésekbe, ami a marketing, az üzleti kommunikáció időszakában még jónak tűnt (mert hát kell a bevétel mindenkinek), de a tényleges teljesítésnél – amikor kiderült, hogy nem egyező szándékokkal mentek bele – elő kellett venni, és sajnos kiderült, hogy messze nem egyenlően védi a feleket. Csak azt tudom javasolni minden Lépéselőny üzleti közösség Tagnak, a Virtuális Irodaház minden olvasójának és felhasználójának, hogy alaposan járja körbe a partnert, a szándékait, és a lehetséges kimeneteleket – a gentlemen’s agreement ugyanis csak úriemberek között működik…

Feedek
Megosztás