Lépéselőny-A gondolkodó közösség

Az üzleti élet sikerei, mérhetetlen nagy buktatói és minden, ami mögötte van. Érdekes írások és tanácsok, ötletek, hogyan boldoguljunk a mindenki által ismert "nagybetűs életben."

A nyugdíjas fogorvos, a volt informatikus, és üzleti partnerkeresés az Interneten

A vállalkozó szellem a fiataloké – vagy mégsem? Elsőre az ember azt gondolná, a fiatalokban még nagyobb a hajlandóság az újra, a váltásra, még ki nem próbált eszközök bevetésére a marketing / értékesítés területén. Természetesen az általánosítás itt sem igaz (mint ahogy soha nem célszerű általánosítani), viszont nagy átlagban tény: több fiatal vág bele új vállalkozásba, mint ahány idős ember.

Tovább»

Internet: ami összeköt és szétválaszt

„Felgyorsult a világ, az üzlet a Neten köttetik”
„A marketing és az eladás, így a bevétel és a profit a Neten zajlik és keletkezik”
„A gazdaság meghatározó része már az Internettől függ”
Ilyen és hasonló klisékkel oldalakat lehetne teleírni. De van ennek egy másik oldala is: az Internet nem csak összeköti a modern embereket.

Üzleti partner keresés – tényleg csak egy klikk?

Az üzleti kommunikáció Netes formái, a hirdetések és célzott megjelenések mind-mind azzal igyekeznek meggyőzni vevőiket, hogy velük mindenki elérhető, hiszen az Internet az egész világot behálózza. Egy cégtár, vagy egy szakmai tudakozó segíthet, hogy új partnerekre leljünk, akik a Neten böngészve épp minket találnak meg. De létezik, hogy az üzleti partnerkeresés ennyiből állna? Tényleg átalakult ennyire az értékesítés, és már pusztán a bitek és byte-ok segítségével elérhetjük, hogy vonzóak legyünk a potenciális új vevő szemében?

Áramszünet: tiszta haszon

Láttam egyszer egy filmet, ami egy nagy amerikai felhőkarcoló tipikus amerikai irodáiban indult: nagy egybenyitott tér, kis boxokban ülnek az emberek, a főnöknek van egy külön üvegkalickája (a kihagyhatatlan lehúzható / becsukható reluxával). Mindenki ül a kis dobozkájában, Neten küldik át egymásnak még a paraván két oldalán ülők is a vicces videokat és az üzleti adatokat egyaránt. Ha ebédszünet van, egy-egy félénk mosolytól eltekintve nem beszélnek egymáshoz, maximum nagyon kicsi baráti csoportokban, és elmaradhatatlanul mindenki mobilon beszél, vagy SMS-ezik – azokkal, akik távol vannak.
Majd egyszercsak  - teljesen váratlanul – áramszünet lesz az épületben. Leáll minden gép, kialszik a villany, elcsendesül a telefon, a fax, és egy pillanatra teljes csönd uralkodik el a teremben. (El tudja képzelni ezt egyébként a valóságban egy munkahét szerda délelőttjén például?) Majd az emberek először a kis boxokból lépnek ki, és kezdik kérdezgetni egymást. Aztán a folyosóra kilépve a többi iroda dolgozóival cserélnek eszmét, mi történt. Végül az utcán, a felhőkarcoló előtt kötnek ki mindannyian, ahol süt a nap (ezt bent a leárnyékolt, lefóliázott, klimatizált helyiségben nem is tudták szinte érezni), és beszélgetni kezdenek. Kialakul közvetlen kapcsolat az emberek között, észreveszik egymást, és érdeklődni kezdenek a szomszéd irodában tevékenykedő emberek iránt is.

Kívül tágasabb

Elgondolkodtató volt számomra, hiszen mutatja, mennyire elszigetelten éljük világunkat a mindent behálózó, átszövő technikai vívmányok korában. Az emberek egy buszmegállóban – bár egy csomó közös témájuk lehetne – a mobiljukkal foglalkoznak a helyett, hogy egymással beszélgetnének. Az, ami arra hivatott, hogy összekössön, néha épp azokat távolítja el egymástól, akiknek közelebb kellene kerülni, pl. amikor családokat látni a nagy bevásárlóközpontban menni egymás mellett, de nem együtt – mindenki a saját kis mobil világában barangolva éppen.

Azt gondolom, érdemes néha (vagy nem is csak néha) nyitni a világ felé, azokkal az emberekkel beszélgetni, akik épp ott és épp akkor vannak, amikor mi – ez pl. az értékesítés területén rengeteget adhat, megismerhet az ember portást, titkárnőt, és rajtuk keresztül az egész céget a maga valójában. Ne becsülje le a „szóba elegyedést” – próbálja ki! Alkalomadtán sokkal többet ér, mint száz e-mail: a világ sokkal tágasabb a monitoron kívül!

Igaz ez akkor is, ha egy üzleti közösség vezetőjeként állítom: az üzleti partnerkereső tevékenységben rengeteget jelent a személyes kapcsolat, egy telefon vagy egy közös kávézás még akkor is, ha a világ abba az irányba mutat, hogy e-mailen rendeződjön az üzlet.

Véleményem szerint egy igazán jó üzleti kapcsolathoz meg kell  ismerni egymást személyesen. Akkor mutatkoznak meg ugyanis azok – a döntés szempontjából nagyon fontos – apróságok egy másik üzletemberről, amelyek akár döntő hatással lehetnek az üzlet menetére. Telefonon, és e-mailben könnyebb másnak mutatni magunkat, mint amilyenek vagyunk, de személyesen már egy szinten túl nem lehet színjátékot játszani. Ezért is tanácsolom, hogy kommunikáljon, ismerkedjen személyesen – sokkal több benyomással, élménnyel gazdagodik ezáltal!

Feedek
Megosztás