Egy üzletemberről elvileg sokat elárul, hogy viselkedik a meglévő partnereivel: csak arra törekszik, hogy új vevői, új ügyfelei legyenek, és elhanyagolja a felvett kapcsolatokat, vagy tartósnak gondolja az üzleti partnerkeresést?

Minden kezdet nehéz
Amikor beindul egy vállalkozás, vagy egy tevékenység, vagy új ügyfelekre vadászik, rengeteg emberrel megismerkedik, együttműködéseket keres, partnerségekre törekszik, új és új kapcsolatokat indít el. Aztán amikor ebből beérik a „termés”, és már a munka, a szolgáltatás jelenti a mindennapokat, hajlamosak vagyunk elfelejteni, honnan indult mindez, és csak azokra fordítani figyelmet, akikkel aktuálisan együttműködünk, vagy akikkel remélünk együttműködni.

 

Ha egy üzlet egyszer beindul…
Nem könnyű persze fenntartani az érdeklődést ezerfelé, amikor az ember el van havazva, és azt sem tudja, hol áll a feje, és pár hívásnál egyszerűbb foglaltat, vagy átmenetileg elérhetetlent játszani – legalábbis elsőre tűnhet így. Valójában nem szerencsés ezt mutatni a régi, elvileg megbecsült kapcsolatok felé, érdemes fenntartani a jó viszonyt és a kommunikációt akkor is, amikor nincs rá sem hely, sem idő, hogy sokat csevegjünk. Egy megtartott jó viszony, egy megőrzött üzleti kapcsolat kincset érhet később. Vigyázzon partnereire, adjon hírt magáról rendszeresen, és tudakolja meg tőlük, miben tudna segíteni nekik, és a legváratlanabb helyzetekben számíthat majd rájuk!