Egy tegnapi beszélgetésben Helen Dowling, üzletasszony ismerősöm megosztotta velem gondolatát, mely szerint „az utánkövetés az üzleti partner keresést követően a legfontosabb marketing technika, amit tehetsz).

 

Biztosan van valami abban, amit az utánkövetés fontosságáról mond. Tapasztalatom szerint, ami a marketingre általánosságban, és a networkingre önmagában jellemző, az utánkövetés az a bizonyos plusz, amire még szükség van. Nincs túl sok jelentősége a rengeteg eseményen való részvételnek, a terméked / szolgáltatásod bemutatásának, a számtalan emberrel való rövid beszélgetésnek, és soha nem használt névjegy-tucatok gyűjtésének, ha nem kezdesz semmit mindezzel.

Számtalan ember kismértékű megismerésével nem építesz professzionális üzleti kapcsolatokat!

Ezeket a kapcsolatokat a valós kapcsolódási pontok felkutatásával, majd folyamatos megerősítésével, utánkövetésével lehet megerősíteni. Ez magában foglal e-mailezést, telefonokat, személyes találkozókat és ezek utánkövetését.

Más szavakkal, ragadd magadhoz a kezdeményezést, és válj a proaktív kevesek egyikévé. Ez a kiemelkedően hatékony kevesek elsődleges jellemzője.

Sikeres kapcsolatépítést!