Örök dilemma előtt áll minden kisvállalkozó: szeretnénk több bevételt, de nem tudunk igazán (többet) költeni marketingre, ügyfélszerzésre, új vevők toborzására. Hogy lehet eredményesen több bevételre, profitra szert tenni úgy, hogy még a keretbe is beleférjünk?

Ingyenes cégjegyzék, vagy üzleti közösség?
Olcsó húsnak… - tartja a mondás, és ez hatványozottan igaz az értékesítésben, marketingben. Vonzó lehet egy ingyenes cégjegyzék, cégtár vagy szakmai tudakozó regisztráció, de ha alaposan megvizsgálja, mire számíthat ettől, mit mutatnak a statisztikák? Egy üzleti közösség tagság lehet a sikeres vállalkozás alapja, de ott sem a kóstoló, bemutatkozó regisztráció váltja majd meg a világot. Akciós hirdetési lehetőségek, megjelenési formák és opciók árasztanak el minket, az ember annyi ajánlatot kap, hogy egy idő után érezheti azt: nem tudja, melyik jó és melyik hasznos. Végül marad az, hogy az olcsót választjuk, mert valami kéne, de akkor már legyen minimális a költség… A hatékonyság nem csak alacsony árat jelent.

Felmérés
Kezdje azzal, hogy megismeri célpiaca valós igényeit! A legjobbnak tűnő ötletet is érdemes megfuttatni másoknál, hiszen hajlamosak vagyunk rá, hogy belelkesülve saját ötletünktől azt hisszük, mindenki vevő lesz rá, de nem győződünk meg erről… Márpedig a fociban is csak a megadott gól, marketingben is csak a behozott konkrét vevőjelölt számít. Tudja meg, mit keresnek, hogy keresik, hogy használják, ki használja – minden olyan lényeges körülményt, amely az Ön szempontjából fontos lehet az értékesítésben! Hol lehet őket elérni, tényleg megtalálni? Ezek az adatok kellenek ahhoz, hogy a megfelelő marketing csatornákat válassza ki.

Egységes, tervezett megjelenés és üzleti kommunikáció
Kéne egy gyors akciót csinálni, mert kevés a bevétel, meg ki kellene söpörni a készleteket – ezekből a gondolatokból sajnos gyakran nem kellően átgondolt, inkább romboló, mint építő hatású. Egy kellően megalapozott, egész évet átfogó, egységes arculatot mutató marketing nagyon sokat tesz hozzá a cég működéséhez. Ha a potenciális új vevők, ügyfelek egy jól felépített üzleti partner kereséssel találkoznak hirtelen ötlettől vezérelt akciókkal szemben, az kiszámítható eredményekre vezet. Ezért különösen fontos a felmérés, hiszen ha látja, merre érdemes megjelenni, kommunikálni, jelentősen megnöveli hatékonyságát.

Tárgyalástechnika
Végül, de nem utolsósorban az ügyfelek megszólítása, a személyes találkozók stratégiája, az, hogy nyitja meg a partnereket – ezek azok a lépések, amelyekkel a marketing által megtalált potenciális ügyfélből vevő lesz. A felmérés ismét visszaköszön: minél alaposabban és jobban megismerte a célpiacát, mielőtt elkezdett volna kommunikálni feléjük, annál könnyebb dolga lesz a személyes találkozókon, hiszen már csak azokkal kell majd egyeztetnie, akik ténylegesen érdeklődnek.
Olyan lehetséges új vevők esetében, akik még nem eléggé érdeklődőek, marad az örök értékesítési eszköz: a kérdés! Kérdezzen sokat, beszélgessen az ügyféllel, helyezzen nagyobb hangsúlyt a kapcsolat kiépítésére, mint arra, hogy mindenáron üzlet legyen belőle – sokkal jobban megéri.